PHP-Fusion Powered Website

Wycieczka klas IIb i IIc

Klasy 1-3
Wycieczka klas II b i II c do Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie
i Farmy Iluzji w Mościskach.

W miniony wtorek 21 maja 2019 r. o godz. 800 wyruszyliśmy w tę podróż… Od początku do końca los i pogoda nam sprzyjały, choć wiele osób było sceptycznie nastawionych ze względu na nie najlepszą prognozę na ten dzień. Trudno to przewidzieć, gdy ustala się wycieczkę z dużym wyprzedzeniem. Uczniowie potrzebowali miłej odmiany i Ci, którzy zdecydowali się na wyjazd (z kl. 2b 22 osoby, a z kl. 2c 20) są baaardzo zadowoleni! :)

Na początku zwiedziliśmy Muzeum Sił Powietrznych wewnątrz: mnóstwo eksponatów i bodźców: poznaliśmy historię polskiego lotnictwa (największe emocje i dumę z naszych wielkich rodaków wywołały informacje dotyczące Bitwy o Anglię), polskiej flagi lotniczej, „Gapy” – odznaki każdego lotnika, różnicę między określeniami „pilot” a „lotnik”, umundurowania pilotów, obejrzeliśmy modele samolotów wyprodukowanych w Lublinie i helikopter, którym latał James Bond w filmie „Wszystko dla twoich oczu” oraz wiele, wiele innych ciekawych, czy wręcz poruszających opowieści. Następnie obejrzeliśmy park maszyn: ogromny teren podzielony na aleje, w których wyeksponowane są poszczególne rodzaje samolotów, np. szturmowe w Alei Szturmowców, itd. Na koniec - podczas pamiątkowego zdjęcia zaczął kropić deszcz, lecz nie miało to znaczenia, ponieważ właśnie wchodziliśmy do autokaru, by udać się na drugą, bardziej rekreacyjną część naszej wycieczki… Do Farmy Iluzji wchodziliśmy w promieniach Słońca: tu czekały na nas same przyjemności. Najważniejsze, czego dowiedziały się ciekawskie dzieciaki z Pięćdziesiątki, to fakt, że nie wszystko jest takie, na jakie wygląda! Nie sposób wszystkiego opowiedzieć… zapraszamy do obejrzenia załączonych zdjęć

Dziękujemy za pomoc rodzicom: p. Agnieszce Chruściki i p. Antonowi Pazynichowi, którzy bardzo pomogli w opiece nad uczniami