Szlakiem lubelskich legend
Dodane przez Ela Korzeniowska dnia Kwiecień 13 2024 22:09:54
11 kwietnia uczniowie klasy 2 c uczestniczyli w wycieczce szlakiem lubelskich opowieści, zabytków i legend. Rozpoczęliśmy od Placu Zamkowego, wzgórza i dawnego zamku królewskiego, a obecnie muzeum. Następnie zobaczliśmy najstarsze budowle Lublina: Kaplicę Trójcy Świętej i wieżę zamkową Donżon. Spacerowaliśmy po malowniczym Starym Mieście oglądając: Bramę Grodzką, Plac Po Farze, zabytkowe kamieniczki, najmniejszą uliczkę Ku Farze, Bramę Rybną, Trybunał Koronny i Rynek Starego Miasta. Przeszliśmy też Trasą Podziemną, gdzie wysłuchaliśmy opowieści o pradawnym grodzie i związanym z nim legend. Ostrożnie zbliżyliśmy się do kamienia nieszczęścia. Mieliśmy też smakowitą przerwę na lody i gofry. Następnie deptakiem przeszliśmy na Plac Litewski, który jest centrum Lublina i autobusem 57 wróciliśmy do szkoły na obiad.
Dziękujemy mamie Aleksandra Pani Annie Domaradzkiej za organizację i prowadzenie wycieczki, a przede wszystkim za wspaniałą lekcję historii. Dziękujemy też naszym opiekunom: Pani Oliwii Tomkiewicz, Pani Agnieszce Ptasińskiej i naszej wychowawczyni.
Postanowiliśmy podsumować zdobytą wiedzę i w najbliższy poniedziałek organizujemy w naszej klasie 2 c konkurs opowiadania lubelskich legend. Zachęcamy do rodzinnych spacerów i zachwytu miastem położonym na siedmiu wzgórzach.