Gimnazjum nr 24 w Lublinie

GLOBAL HOST

Angielski
GLOBAL HOST międzynarodowy projekt edukacyjny

Nasi uczniowie, Julia Mazurkiewicz z klasy IIId, Michał Mazurkiewicz z klasy Ib oraz Agata Góra z klasy Ia, wzięli udział w projekcie GLOBAL HOST. Uczniowie przyjęli do swoich domów obcokrajowca, który spędzał z nimi czas wolny oraz uczestniczył w ich życiu rodzinnym.

Uczniowie mieli możliwość poznania kultury i zwyczajów gruzińskich. Czas spędzony z osobą zaproszoną był idealnym sposobem na przełamanie bariery językowej i wykorzystanie języka angielskiego w praktyce.

Anna Góra

Szkolny konkurs "LINGWISTA"

Niemiecki
Mamy wyniki szkolnego konkursu językowego "Lingwista:

Najlepszym lingwistą klas I została uczennica klasy I a Agata Góra. Uczennica klasy 1 a Róża Ochnicka zajęła II miejsce , a Katarzyna Czopek z klasy 1 f III miejsce w ww konkursie.
Najlepszym lingwistą klas II została Aleksandra Gałka z klasy 2 a. Miejsce II zajął Michał Hałas, a miejsce II Joanna Gałka z tej samej klasy oraz Jakub Stańczyk z klasy 2 b.
Najlepszym lingwistą klas III została Magdalena Bulenda, II miejsce zajęła Zuzanna Skowronek, III miejsce zajęli Lena Jurek i Adam Szymański. Wszyscy z klasy 3 b.

Serdecznie gratulujemy!

SZKOLNY KONKURS MATEMATYCZNY "MISTRZ MATEMATYKI"

NewsyDnia 30 czerwca odbył Szkolny Konkurs Matematyczny.
Mistrzem matematyki w klasach pierwszych jest Małgorzata Dżaman - kl. 1b. Laureaci to Aleksandra Dżaman z kl. 1b oraz Maciej Smolarz z kl. 1b.
Mistrzem matematyki w klasach drugich jest Filip Rachoń. Tytuł laureatki uzyskała Patrycja Demianiuk.
Gratulujemy sukcesu!!!

SZLAKIEM POETÓWI PISARZY LUBELSZCZYZNY

TurystykaDnia 10 czerwca 2017 roku (sobota) zapraszam wszystkich
chętnych na ostatni już rajd pieszy szlakiem „SZLAKIEM POETÓW I PISARZY LUBELSZCZYZNY”
Trasa rajdu: Wojciechów – Nowy Gaj - Nałęczów
Długość trasy - ok. 10 km. Wyjazd z Dworca Głównego PKS o godz. 9.10. Spotykamy o godz. 8.50 na Placu Zamkowym (pod lwem). Powrót w godzinach popołudniowych (ok. 16.00).
Należy zabrać ze sobą legitymację szkolną, co nieco do jedzenia i picia, wygodne buty, 2 bilety MPK (by dojechać na dworzec), 25 zł - na bilety autobusowe i inne ewentualne potrzeby.
Na trasie rajdu będzie OGNISKO!!!!!!! Proszę przygotować odpowiedni prowiant:)
Zgłoszenia przyjmuje p. Jolanta Gawrylak.

W naszej pamięci...

Drodzy Nauczyciele, Rodzice, Uczniowie,

16 czerwca 2017 roku mija pierwsza rocznica śmierci naszej pani wicedyrektor Marzeny Łuszczyńskiej-Tytłak.

W tej intencji we wtorek, 20 czerwca, w parafii Św. Urszuli Ledóchowskiej o godzinie 17:00 zostanie odprawiona msza święta.

Zapraszamy również do kącika poświęconego "Marzence"

"SERCE WIELKIEJ WODY" ZDOBYWA II MIEJSCE

HumaniściKarolina Kołodziejczyk z klasy III b została jedną z laureatek VIII edycji Wojewódzkiego Konkursu Marynistycznego "Z piosenką pod żaglami". Jej opowiadanie pt. "Serce wielkiej wody" zostało zauważone i nagrodzone 2. miejscem. Poniżej prezentujemy pracę Karoliny.
Gorąco gratulujemy tego sukcesu!

Serce wielkiej wody

W ubiegłe wakacje pojechałam z rodzicami do Włoch. Wiedziałam, że czeka mnie ciężki rok i chciałam wypocząć przed zbliżającymi się egzaminami. Przez całe dwa tygodnie mieszkaliśmy u starego rybaka imieniem Pedro. Gdy dotarliśmy do Otranto, bo tam właśnie spędzaliśmy wolny czas, ogarnął nas zachwyt. Cały dzień zwiedzaliśmy miasto, nie mogąc chłonąc nowe wrażenia. Wracając do pokoju, na jednej ze ścian chaty stojącej naprzeciwko morza, zobaczyłam napis: ,,Odszukaj serce wielkiej wody”. Cytat musiał widnieć tam już długi czas. Litery były mało wyraźne, a podpisu autora nie dało się odczytać. Mimo tego zaintrygował mnie...

GŻEGŻÓŁKA I SPÓŁKA, CZYLI POJEDYNEK ORTOGRAFICZNY

Humaniści6 czerwca (wtorek) o godzinie 10.10 odbędzie się szkolne dyktando, które pozwoli wyłonić tegorocznego Mistrza Ortografii. Osoby, które chcą zmierzyć się z wyzwaniem, zapraszamy do sali nr 20. Na zgłoszenia czekamy do 5 czerwca (poniedziałek). Pani Małgorzata Niedźwiadek i pani Justyna Kierepka.